De voordelen van autobestickering

De voordelen van autobestickering

De voordelen van autobestickering

Autobestickering is een van de meest effectieve vormen van reclame. Zeker als je vaak met de auto de weg opgaat, komt je bedrijf bij vele potentiële klanten onder de aandacht. Naast het grote bereik van autoreclame, is de bestickering relatief gezien goedkoop. Voor slechts enkele honderden euro’s kun je je auto al laten bestickeren.

Het laten bestickeren van je auto zorgt er overigens ook voor dat je een professionele indruk op klanten maakt. Je klanten zien immers een bedrijfsauto en relateren dat onbewust aan een investering, waardoor ze je sneller serieus nemen.

Aandachtspunten bij het laten bestickeren van je auto

Wanneer je besluit om je auto te laten bestickeren, is het van belang dat je rekening houdt met een aantal aandachtspunten:

1.      De boodschap moet in één oogopslag duidelijk zijn.

2.      De contactgegevens moeten opvallen en ook op afstand leesbaar zijn.

3.      Het gebruik van te veel kleuren is af te raden, omdat dit voor onrust zorgt.

4.      Het moet duidelijk zijn waarom een potentiële klant voor jou moet kiezen en niet voor je concurrent. Kortom, het onderscheidende vermogen van je bedrijf moet in de boodschap verwerkt zijn.

5.      Kies altijd voor folie waarmee je door de wasstraat kunt. Doe je dat niet, dan loop je het risico dat de folie al op korte termijn los kan laten.

Andere effectieve vormen van reclame

Naast het bestickeren van je auto, zijn er natuurlijk nog andere effectieve vormen van reclame. We bespreken een drietal vormen.

Gevelreclame

Met gevelreclame kunnen je bezoekers je sneller vinden en is het voor voorbijgangers direct duidelijk wat voor bedrijf je hebt. Met gevelreclame kun je vele kanten op. Van eenvoudige platte letters tot gevelbelettering met verlichte 3D letters. Als je investeert in gevelreclame is het in ieder geval van belang dat het materiaal bij een verhuizing eenvoudig kan worden verwijderd, of beter nog, kan worden meeverhuisd. Op die manier hoef je voor je nieuwe bedrijfspand niet nogmaals te investeren in gevelreclame.

Vlaggen

Het gebruik van vlaggen op de parkeerplaats voor je bedrijf zorgt ervoor dat je bedrijf nog meer gaat opvallen dan wanneer je alleen met gevelreclame zou werken. Kies echter wel voor vlaggen van hoge kwaliteit, anders loop je het risico dat ze snel vervagen en/of scheuren.

Bedrijfskleding

Met bedrijfskleding maak je, net zoals met autoreclame, de gehele dag door reclame voor je bedrijf. Bovendien is het voor je klanten een manier om medewerkers van je bedrijf erkennen. Dat is erg praktisch als je bijvoorbeeld een winkel of een montagebedrijf hebt. Klanten zien gelijk dat de persoon die voor hun deur staat daadwerkelijk van jouw bedrijf is. Dat is niet alleen praktisch, het zorgt ook voor een professionele uitstraling richting je klant.

Gerelateerde berichten

Laat een berichtje achter