Alle vormen van autoreclame op een rijtje

Alle vormen van autoreclame op een rijtje

Een reclamevorm waarvan veel bedrijven gebruik maken is autoreclame. Echter, veel bedrijven benutten de mogelijkheden van autoreclame niet optimaal. Dat heeft meestal te maken met de boodschap die op de auto wordt aangebracht. In dit artikel bespreken we daarom niet alleen de verschillende vormen van autoreclame, maar geven we je ook een aantal tips om de kans te vergroten dat autoreclame echt wat gaat opleveren.

Magneetplaten

De meest eenvoudige vorm van autoreclame zijn magneetplaten. Eerlijk gezegd raden we deze vorm van reclame af, omdat het naar onze mening geen professionele uitstraling geeft. Het enige voordeel van magneetplaten is dat wanneer je in je vrije tijd niet herkenbaar in een bedrijfsauto wilt rondrijden, je de platen eenvoudig kunt verwijderen.

Is het echter vanuit financiële redenen niet mogelijk om in autobelettering te investeren? Zorg er dan in ieder geval voor (mits je boodschap zichtbaar blijft) dat de magneetplaten zo goed mogelijk aansluiten bij de kleur van je autolak. Op die manier vallen de randen van de magneetplaten minder op.

Autobelettering

Autoreclame in de vorm van autobelettering is de meest toegepaste vorm van autoreclame. Het is zeer effectief (mits je boodschap de aandacht weet te trekken) en je kunt er visueel een zeer aantrekkelijke boodschap mee maken.

In tegenstelling tot magneetplaten, heb je een veel groter oppervlak tot je beschikking waarop je de boodschap kunt plaatsen. Een belangrijk aandachtspunt bij autobelettering is dat je kiest voor folie die tegen de wasstraat kan. Gek genoeg zijn er namelijk nog altijd bedrijven die auto’s bestickeren met folies die na verloop van tijd loslaten, als je ze een aantal keren door de wasstraat hebt gehaald.

Carwrapping

Carwrapping lijkt op autobelettering, maar hierbij wordt de gehele auto ingepakt met folie. Soms zie je auto’s rijden waarvan het lijkt alsof ze een unieke laklaag hebben, maar vaak is dat de folie waarmee de auto is ingepakt.

Carwrapping is de duurste vorm van autoreclame en naar onze mening alleen zinvol als je boodschap door middel van autobelettering onvoldoende gecommuniceerd kan worden. Bovendien moet je ervoor waken dat je auto niet te druk oogt, omdat je immers alle ruimte op de auto hebt om je boodschap te vermelden en die dan ook vaak wilt benutten. De essentie van een reclameboodschap is echter dat je de toegevoegde waarde van je bedrijf communiceert en dat die waarde in één oogopslag duidelijk moet zijn.

De belangrijkste aandachtspunten bij autoreclame

Welke vorm van autoreclame je ook kiest, er is een aantal aandachtspunten waarmee je altijd rekening moet houden om de kans dat autoreclame ook echt nieuwe klanten gaat opleveren zo groot mogelijk te maken. De belangrijkste aandachtspunten zijn:

1. Je toegevoegde waarde van je bedrijf moet direct zichtbaar zijn. Alleen een bedrijfsnaam of logo zegt veel mensen niks en is ook niet onderscheidend. Je geeft immers geen reden waarom iemand contact met je zou moeten opnemen.

2. Zorg dat je contactgegevens goed leesbaar zijn, ook op een wat grotere afstand. Als iemand door je boodschap wordt getriggerd, maar vervolgens niet goed kan zien hoe hij met je in contact kan komen, dan kun je net zo goed niet in autoreclame investeren.

3. Laat tekst en afbeeldingen elkaar versterken. Zo kan een opvallende afbeelding de aandacht naar je auto trekken en een pay-off onder de afbeeldingen mensen aanzetten om contact met je op te nemen.

Objekt Reclame: specialist in autoreclame

Wil je na het lezen van dit artikel meer weten over de mogelijkheden van autoreclame? Neem dan contact op met Objekt Reclame. Dit bedrijf heeft meer dan 20 jaar ervaring met het beletteren en wrappen van voertuigen. Van personenauto’s tot bestelbussen en vrachtwagens.

De vakmannen van Objekt Reclame weten niet alleen hoe ze de autobelettering op correcte wijze moeten aanbrengen, maar ze kunnen ook met je meedenken over de boodschap die je wilt communiceren. En dat is uiteindelijk waar het met voertuigreclame om gaat: zorgen dat je de juiste boodschap communiceert, zodat potentiële klanten contact met je opnemen.

Gerelateerde berichten

Laat een berichtje achter